صادرات هبلکس آستان قدس رضوی 49 درصد افزایش یافت.
محمد زمان حیدری افزود: بیشتر این صادارت به کشور عراق بوده است.
او گفت: بهبود کیفیت و بسته بندی هبلکس، تلاش برای رفع نواقص محصول، ارتباط مستمر با پخش کنندگان و فروشندگان بازار صادراتی و حضور مستمر در این بازار، انجام تعهدات و کسب رضایت مشتری، کاهش هزینه جانبی نظیر حمل و بسته بندی و همچنین برندسازی هبلکس رضوی از برنامه های در دستور کار در تولید هبلکس آستان قدس رضوی است.
وی بی ثباتی بازار مقصد صادراتی و ارائه محصولات با کیفیت پایین تر رقبا با قیمتی نازل تر را بخشی از مشکلات پیرامون حوزه صادرات دانست.
حیدری افزود: هزینه حمل و همچنین هزینه مالیات بر ارزش افزوده به علت نداشتن کارت بازرگانی، بخشی از مهم ترین چالش های پیش رو در زمینه صادرات هبلکس آستان قدس رضوی است.
کارخانجات
بنای سبک قدس رضوی به عنوان نخستین تولید کننده بلوکهای هوادار اتوکلاو شده در کشور
فعالیت خود را در سال 1353با نام
تمایز هبلکس از دیگر محصولات مشابه از جمله سبکی، عایق صوت و دما و مقاومت در برابر آتش موجب شده است این محصول به عنوان محصولی سبز در جهان شناخته شود.
هر متر مربع از دیوار هبلکس به ضخامت یک سانتی متر 25 درصد و دیوار هبلکس به ضخامت 20سانتی متر 30 درصد از دیوار مشابه آجری ارزان تر است.
تنها ماده وارداتی ساخت بلوک های گازی که سبب وابستگی این صنعت به کشور های غربی شده بود، عامل حباب زای آن (خمیر آلومینیوم) بود که پارسال دانش تولید این ماده مهم در تولید هبلکس آستان قدس رضوی بدست آمد و ثبت ملی شد.