مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان گفت: از زمان اجرای طرح پستی تقاضای صدور سند مالکیت بالغ بر 50 هزار سند مالکیت در قالب این طرح در سالهای 93 و 94 به دست مردم رسیده است.
سعید محوری ادامه داد: در ادارات ثبتی مربوطه، مأموران پست حضور دارند که به قائممقامی از ارباب رجوع مراحل 10 گانه پرونده انجام و زمانی که سند مالکیت صادر شد در 48 ساعت به متقاضی تحویل میدهند.
وی هدف از ایجاد این طرح را ارتقاء بهرهوری و کاهش بازه زمانی صدور اسناد، حذف واسطه گری و دلال بازی و ارتقا سلامت اداری دانست و تاکید کرد: با اجرای طرح پستی کردن صدور اسناد رسمی، دیگر نیازی به مراجعه مردم به واحدهای ثبتی برای پیگیری تقاضا و مراحل صدور سند مالکیت نیست.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان افزود: قبل از اجرای این طرح در طول ماه به طور متوسط یک هزار و 300سند صادر میکردیم که بعد از اجرای طرح این میزان به 2 هزار و 200سند در ماه افزایش یافته است.
محوری با اشاره به مزایای صدور سند الکترونیکی گفت: درج مختصات ملک، ذخیرهسازی اطلاعات ملک در بانک جامع املاک، ترسیم نقشه ملک در سند، درج آدرس، کد پستی و کد ملی در سند، نصب هولوگرام امنیتی در سند، شفافسازی اقلام اطلاعاتی، رفع تعارض در مالکیت و انطباق اطلاعات حقوقی و هندسی پلاک با نقشههای مربوطه از مزایای صدور سند الکترونیکی است.
وی درباره الکترونیکی شدن دفاتر املاک نیز گفت: الکترونیکی شدن دفاتر املاک موجب کاهش هزینههای ثبتی و ارتقای سلامت اداری میشود و دیگر هیچ گونه جعل و خدشهای به اطلاعات موجود در این دفاتر وارد نشده و در نهایت این فرآیند ثبتی با سرعت و دقت بیشتری انجام میشود.
محوری با اشاره به پیشتازی اداره کل ثبت اسناد و املاک کهگیلویه و بویراحمد در اجرای خدمات دولت الکترونیک و حذف اسناد کاغذی، افزود: همکاریهای مطلوب بین اداره کل پست استان و این اداره کل سبب رضایتمندی مردم شده است.