نگاه و رفتار مصرف کنندگان باید به کالای قاچاق تغییرکند
نگارش نژاد گفت: در گذشته فقط در زمینه عرضه کالای قاچاق یعنی پیشگیر از ورود کالا قاچاق به کشور کار انجام می شد اما از این به بعد در زمینه تقاضا یعنی تغییر رفتار و نگاه مصرف کنندگان به کالای قاچاق کار می شود.
عبدالمجید نگارش نژاد در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، افزود: در اداره کل فرهنگی ستاد مبارزه با کالا و ارز در سه عرصه مهم با کالای قاچاق مبارزه می شود ، در طرف های تقاضا ما به دنبال مدیریت تقاضا هستیم و با توجه به اینکه هر فعالیت اقتصادی دو بعد عرضه و تقاضاست ، تلاش می کنیم مبارزه با کالای قاچاق در بعد تقاضا کار فرهنگی انجام دهیم.
نگارش نژاد افزود : تغییر نگاه و مصرف کنندگان از مصرف کالای قاچاق باید به سمت مصرف کالای داخلی باشد و در این چارچوب ، سه جامعه هدف تحت عنوان نهادهای مذهبی ، آموزشی و جامعه بانوان را هدفگذاری کردیم.
وی گفت: این سه گروه را تحت آموزش قرارمی دهیم و با ارائه آگاهی به آنها سعی داریم تا این آگاهی را در این سه جامعه هدف به باور تبدیل کنیم و رفتار فرد را تغییر دهیم.
مدیرکل فرهنگی ستاد مبارزه با کالا وارز با بیان اینکه ایجاد عزم ملی برای مبارزه با قاچاق در سطح مسئولان و مردم مهم است ، اظهار داشت : با توجه به بیانات مقام معظم رهبری مبارزه با قاچاق به عنوان یک اولویت در تمام نهادهای دولتی و رسانه ها مطرح است و ما اعتقادمان این است که باید توجه به تولید داخل بیشتر شود.
وی افزود: متاسفانه قبح استفاده از کالای قاچاق در میان مردم از بین رفته است مثلاً اگر مبارزه با مواد مخدر صورت می گیرد مردم پشتیبانی می کنند ولی برای کالای قاچاق هنوز این اتفاق نیفتاده است و مردم برای خرید کالای قاچاق به بانه می روند تا جنس ارزان تر وارد کنند و بقیه را هم به این کار تشویق می کنند.
نگارش نژاد افزود: برای مبارزه با کالای قاچاق فقط نمی توانیم کار فرهنگی انجام دهیم بلکه باید کیفیت و استاندارد کالاهای داخلی رابالا ببریم و قیمت آن را کاهش دهیم تا مورد استقبال مردم قرار بگیرد.