'طرح هویت بصری مشهد 2017' به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام رونمایی شد.
سید رحمان میرزائیان با بیان اینکه الگوی هویت بصری مشهد 2017 به منظور یکپارچه سازی تصویری طراحی شد،افزود: آئینه کاری و کاشیکاری معرق اجزای اصلی الگوی هویت بصری هستند و نماد فرهنگی و هنری این کلانشهر را تشکیل دادند.
وی با اشاره به اینکه طراحان مختلف می توانند با استفاده از آئینه و کاشیکاری طرحهای متنوعی برای رویداد مشهد 2017 طراحی کنند،گفت: از دی ماه، فضای بصری شهر، تلفیقی از آئینه کاری و کاشیکاری خواهد شد.
میرزائیان همچنین با بیان اینکه هدف از راه اندازی 'پویش سراسری چشم به راهیم' نشان دادن چشم به راهی زائران و مجاوران حرم رضوی به ظهور امام زمان(عج) و عجین کردن بیشتر مردم با رویداد مشهد 2017 است ،افزود: در چارچوب این پویش عکسهای مختلف زائران و مجاوران در مشهد و حرم رضوی در سامانه مشهد 2017 بارگذاری می شود.
از سال 2011 میلادی همه ساله سه کشور از حوزه کشورهای آفریقایی، اسلامی و اسلامی غیرعربی به عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی معرفی می شوند.
آیسسکو (ISESCO) سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی وابسته به سازمان کنفرانس
اسلامی با عضویت 57 کشور اسلامی، کلانشهر مذهبی مشهد را برای سال 1396
مصادف با سال 2017 میلادی به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در آسیا
انتخاب کرده است.
در این چارچوب دفتر مطالعات راهبردی مشهد 2017 دبیرخانه شورا شهریور سال 1394 برای استفاده از ظرفیت کارشناسی، صاحبنظران و مشاوران متخصص برای تدوین برنامه های محتوایی و عملیاتی این مناسبت تاسیس شد.
همچنین سه ستاد اصلی و 10 کمیته با شرح وظایف مشخص در مشهد تعیین شده و موضوعات و برنامه ها برای رسیدن به اهداف تعیین شده در این رویداد از این طریق پیگیری می شود.