روی آوردن 30 کشور دنیا به سمت تولید زعفران، کشور ما را در سال های آینده با رقابتی بینالمللی مواجه خواهد کرد.
به گزارش خبرنگار خراسان رضوی، خبرگزاری صدا و سیما، مدیرعامل
صندوق توسعه زعفران کشور با بیان این مطلب گفت: حضور این تعداد
علی شریعتی مقدم با بیان اینکه اگر می خواهیم صادراتی با تداوم در حوزه زعفران داشته باشیم باید در حوزه برندینگ کار کنیم؛ افزود: واحدهای تولیدی داخلی کمتری به این مقوله بسیار مهم در حوزه صادرات زعفران پرداخته اند.
وی با اشاره به فعالیت جدی برخی کشورها نظیر افغانستان، هند، چین، مراکش، یونان، ایتالیا ، اسپانیا، روسیه، سنگاپور، مالزی، ژاپن، تایوان، ، فرانسه، آلمان، استرالیا در حوزه کاشت و صادرات زعفران در بازارهای جهانی، افزود: اگر از امروز به دنبال ارتقای تکنولوژی، برنامه های میان مدت بازاریابی و همچنین تقویت برندها باشیم، می توانیم با این کشورها وارد رقابت شده و کماکان بازار زعفران را در اختیار بگیریم ، در غیر این صورت برای رقابت مشکل پیدا می کنیم.
شریعتی مقدم، با بیان اینکه «برندسازی» تاثیر ویژه ای بر صادرات دارد، اظهار کرد: برخی از شرکت ها به دلیل حضور مداوم در بازارهای جهانی و آشنایی کامل با این حوزه توانستند جایگاه خود را پیدا کرده و هر روز برای ارتقای بیشتر تلاش کنند.
وی با اشاره به مشکلات عدیده اقتصادی از جمله رکود در بازار افزود: اگر توسعه صادرات غیرنفتی مبتنی بر برند و مباحث تشویقی را مورد توجه قرار دهیم، می توانیم علاوه بر خروج از رکود، توسعه خدمات و ایجاد ارزش افزوده برای کشور را به ارمغان آوریم.
مدیرعامل صندوق توسعه زعفران با اشاره به اینکه امروز انتظار مصرف کننده خرید کالایی با کیفیت بالا است، گفت: جامعه ایرانی سطح انتظار بالایی داشته و به دنبال مقایسه کالای ایرانی با کالای مشابه خارجی است و ما در برخی حوزه ها همچون موادغذایی توانسته ایم این نیاز مشتری را تامین کنیم .