27 میلیون اطلاع رسانی و پاسخگویی از طریق سامانه های 141
مدیر کل مرکز مدیریت راه های کشور گفت: در سه ماه ابتدای سال بیش از 27 میلیون مورد اطلاع رسانی از طریق سامانه های مختلف 141 انجام شده که بیش از 83 درصدی آنها از طریق وب سایت و اپلیکیشن 141 بوده است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، علی اکبر آشوری اظهار داشت: به طور متوسط روزانه 38 تماس با سامانه تلفنی 141 صورت گرفته است که حدود 6 درصد مخاطبان با اپراتور ارتباط برقرار کردند و بقیه از اطلاعات بخش گویای سامانه بهره مند شدند.
آشوری با بیان اینکه در سه ماه اول سال جاری بیش از 35 هزار مورد در سامانه ثبت سوانح و وقایع جاده ای درج شده است ، افزود : علت بیشتر این سوانح، تصادف و سپس شرایط جوی نامساعد و مشکلات مشاهده شده جاده ای بوده است واستان های، لرستان، سیستان و بلوچستان، آذربایجان شرقی و چهار محال و بختیاری بهترین عملکرد را در این سامانه داشته اند.
وی افزود: در این مدت رکوردهای تخلفات سرعت ثبت شده سامانه ها و ارسال شده به پلیس جهت انجام فرآیند صدور برگ جریمه متخلفان سرعت در جاده های، در مجموع یک میلیون و 225هزار و 972 مورد بوده است که 823 هزار و 310 مورد به میزان 1.3 درصد افزایش نشان می دهد.
رئیس مرکز مدیریت راه های کشور همچنین اعلام کرد: در سه ماه اول سال 95، استان های، البرز،تهران ، مازندران، قزوین و گیلان به ترتیب دارای بیشترین متوسط تردد ساعتی در سطح معابر خود بوده اند. همچنین متوسط تردد مشابه ساعتی وسایل نقلیه در کل کشور در این مدت، تعداد 325 وسیله نقلیه در ساعت بوده است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 1.3درصد افزایش نشان می دهد.
وی افزود : بر اساس اطلاعات دریافتی از تردد شمارها، محور های آزادراه کرج - تهران، آزادراه کرج - قزوین،آزادراه قزوین _ کرج و آزادراه تهران - کرج پر ترددترین محورهای ارتباطی کشور بوده اند.
آشوری همچنین اعلام کرد: سرعت متوسط تردد ثبت شده سه ماهه اول سال جاری در کل کشور، 80 کیلومتر بر ساعت است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته،1/8 کیلومتر بر ساعت کاهش داشته است.
وی از هموطنان گرامی خواست با دریافت اطلاعات، تصاویر و داده ها وضعیت جاده های بین شهری از طریق تلفن گویای 141، پایگاه اطلاع رسانی www.141.ir ، دانلود اپلیکیشن 141 بر سفرهای خود مدیریت کنند با اطمینان خاطر مسافرت کنند.