هلدینگ های کسب و کار ، الگوی موفق در بازار کار
راه اندازی هلدینگ های کسب و کار با توجه به ساختار و ویژگیهای خود در جهان مورد توجه است و در ایران هم بویژه در حوزه فناوری اطلاعات عملکردهای خوبی دیده می شود.
به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما ؛ دکتر مسلم خانی متخصص کارآفرینی در مصاحبه با رادیو اقتصاد اظهار داشت: هلدینگ های کسب و کار با هزینه کمتر می توانند برندسازی کنند، بازاریابی ها را توسعه دهند و هزینه های تحقیقات و توسعه محصول و همچنین توزیع کاهش می یابد.
وی افزود: کسب و کارهای انفرادی دامنه نفوذ کمتری دارد و در رقابت با دانه درشتها براحتی مغلوب می شود به همین خاطر راه اندازی شرکتهای زنجیره ای با تنوع زیاد کسب و کار در اولویت قرار می گیرد تا با همگرایی کسب و کارهای انفرادی بتواند جغرافیای فعالیت را در عرصه ملی و حتی بین المللی افزایش دهد.
خانی گفت: در حوزه حمل و نقل و جایگاههای سوخت در ایران هم الگوهای موفقی از هلدینگ های کسب و کار دیده می شود و براحتی می توان از مدل تکثیرشوندگی در کسب و کار استفاده کرد.
وی افزود: برای ایجاد هلدینگ کسب و کار باید ضمن عضوگیری از فعالان انفرادی این حوزه از طرحهای برندسازی و گسترش جغرافیای توزیع محصولات و خدمات هم استفاده کنیم که اعتماد مشتریان را نیز افزایش می دهد.
این متخصص کارآفرینی گفت: هم افزایی و هم گرایی افراد و اعضای سازمانی هلدینگ های کسب و کار باعث افزایش قدرت چانه زنی، رقابت، کاهش هزینه ها، استانداردسازی محصولات و همچنین آسان سازی دریافت خدمات پولی و بانکی خواهد شد و صاحبان این هلدینگ ها می توانند قراردادهای بلندمدت با طرف های تقاضای کالا و خدمات خود ببندند.
خانی گفت: بازاریابی شبکه ای هم از دستاوردهای هلدینگ های کسب و کار است و هرچقدرجمعیت یک سازمان بیشتر باشد با هزینه کمتری می توانند مشکلات خود را حل کنند و فعالیت ها نیز قانونمند خواهد شد.