راهکار رشد اتومبیلرانی و موتورسواری؛
صیدانلو: رفع نواقص زیرساختها در دستور کار است
رییس فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری گفت: برای رسیدن به رشد در این رشته نیاز به اجرای برنامههای زیرساختی داریم.
محمود صیدانلو در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما افزود: در این فدراسیون سه هدف کلی را در نظر داریم که جزو سیاستهای کلان محسوب میشود، در نخستین گام توسعه زیرساختها مدنظرمان است. از بین رشتههای زیر پوشش اتومبیلرانی برخی ها مثل آفرود نیاز به پیست میدانی سرعت ندارند اما در ریس شرایط فرق دارد به گونهای که باید مسابقات و تمرینات در زمین اختصاصی انجام شود.
وی گفت: از آنجا که سرعت نماد اصلی این فدراسیون است و باید مسابقات و تمرینات در پیست انجام شود اما متاسفانه تنها یک پیست استاندارد داریم آنهم در مجموعه ورزشی آزادیِ تهران است، به همین علت نیاز به توسعه زیر ساختها، تجهیزات و لوازم داریم البته ناگفته نماند که چون موقعیت جغرافیایی ایران متنوع است در آفرود و موتور کراس مشکلی برای برگزاری مسابقات در شهرهای مختلف نداریم.
توجه وزیر پروژهها را تمام میکند
رییس فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری گفت: از آنجا که سالهای پیش بخشهای دولتی و خصوصی به این فدراسیون کمتر توجه می کردند، اکثر پروژهها ناتمام مانده است خوشبختانه محمود گودرزی وزیر ورزش به این فدراسیون و رشتههای زیر پوشش آن توجه دارد تاکنون در چند مرحله از مسابقات قهرمان کشوری حضور داشته و از نزدیک شاهد عملکرد ورزشکاران بوده است امید داریم با حمایتهای وی و دیگر دستاندرکاران مشکلات سختافزاری این رشته برطرف شود.
صیدانلو گفت: برای جذب بخش خصوصی برنامههای مربوطه را انجام دادهایم و درباره واردات موتور و خودرو اقداماتی هم صورت گرفته است البته هماهنگیها را هم با وزارت ورزش، وزارت صنعت و معدن انجام دادهایم.
رییس فدراسیون اتومبیلرانی و موتور سواری در ادامه همکاری برخی خودروسازان داخلی را با این فدراسیون کمرنگ ارزیابی کرد و افزود: تاکنون خودروسازان در این فدراسیون ورود جدی نداشتهاند البته امسال جلساتی را با مسئولان باشگاههای ایران خودرو و سایپا داشتیم و تفاهمنامه همکاری با این 2 شرکت خودروساز تنظیم و قرار است به امضای نهایی برسد تا ضمن حضور در لیگ بتوانند برای تامین نیازهای تجهیزاتی هم تلاش کنیم.
موتورهای سنگین ورزشکاران باید دفن شود
صیدانلو گفت: هم اکنون مهمترین مشکل ما تردد خودروهای 250 سیسی به بالاست چرا که مالکیت این موتورها برای عموم آزاد نیست و براساس اعلام شورای امنیت این موتورها در اختیار دستگاههای خاص و ورزشکاران است. البته ورزشکاران هم برای تمرین و مسابقه در پیست با یدککش موتورها را به محل برگزاری باید ببرند و اجازه استفاده در سطح شهر را ندارند.
وی افزود: با توجه به این که شرایط این موتورها به گونهای است که بیش از 2سال که از زمان ساخت و استفاده آنها بگذرد دیگر برای مسابقه مناسب نیستند، یکی از دغدغههای اصلی ما این است که ورزشکارانی که صاحب این موتورها هستند پس از پایان دوران استفاده از آنها باید چهکنند؟
رییس فدراسیون اتومبیلرانی افزود: از آنجا که به علت ممنوعیت و قوانین حاکم در کشور افراد عامی نمیتوانند مالک این موتورها باشند، پس به طور عملی قابل خرید و فروش نیستند و چون در شهر هم نمیتوان از آنها استفاده کرد پس مالکان باید موتورهای خود را دفن کنند یا آتش بزنند.
صیدانلو گفت: در جلسهای با سردار مومنی جانشین فرمانده نیروی انتظامی تمامی این مشکلات را تشریح کردم و قرار شد راهحلی پیدا کنند. حتی پیشنهاد دادیم دستگاههایی که مجاز به استفاده از این موتورها هستند آنها را از ورزشکاران خریداری کنند.
رییس فدراسیون اتومبیلرانی در ادامه افزود: در دنیا فدراسیونهای اتومبیلرانی و موتورسواری مجزا هستند و هر کدام چارت و قوانین خاص خود را دارند، به همین خاطر قوانین رشتههای مربوطه را از فدراسیونهای جهانی تهیه کردیم و در حال ترجمه هستیم تا در اسرع وقت در اختیار ورزشکاران و داوران قرار دهیم.