تاخیر در تحویل خودرو ، بیشترین شکایت ها از سایپاست
تاخیر در تحویل خودرو بیشترین شکایت مشتریان از گروه خودروسازی سایپا را تشکیل می دهد.
رئیس مرکز امور مشتریان سایپا گفت : در حالی که خودروسازان دیگر با مشکل فروش مواجهند ، تحویل ندادن بموقع خودرو بیشترین شکایت مشتریان از گروه خودروسازی سایپا را تشکیل می دهد.
به گزارش خبرنگار
خبرگزاری صدا و سیما ؛ عباس صفری در نشست خبری با بیان اینکه ممکن است تولید و فروش دیگر خودروسازان برابر نباشد ، افزود : بعضا در تامین انتظارات مشتری در حوزه فروش و تحویل بموقع محصول شکایت بیشتری داریم ، مشکلی که در هیچ خودروساز دیگری اتفاق نمی افتد ، همه جا خودرو هست ولی مشکل فروش دارند ، اینجا برعکس فروش هست و درخواست از طرف مشتری داریم اما بعضا در تحویل دچار تاخیر شدیم و به همین دلیل در این حوزه شکایت داریم.
وی گفت : بیشترین شکایات مربوط به محصولات گروه ایکس 100 یا انواع پراید است که بیشترین امار تولید خودرو در کشور را در اختیار دارد ، طبیعی است که این خودرو همانگونه که در امار تولید اول است در همه زمینه ها اول باشد ، البته محصولات ایکس 100 همچنان در صدر درخواست های مردم قرار دارد.
صفری با بیان اینکه شکایت از کیفیت در رده های بعدی قرار دارد ، افزود : چون امار تولید ما بالاتر است شکایت در این حوزه زیاد بنظر می رسد ولی بیشترین شکایات از تاخیری است که متاسفانه نتوانستیم بموقع عمل کنیم ، حتی در طرح تسهیلات 25 میلیونی سال گذشته نیز همین تاخیر را داشتیم.
وی گفت : در تحویل خودرو ، بعضا مشتری خودرو دوگانه سوز درخواست کرده ولی ممکن است هنگام تحویل بدلیل مشکلی که در تامین قطعه داشتیم خودرو دوگانه سوز وجود نداشته باشد و خودرو جایگزین دریافت کند که امیدواریم بزودی مشکل تحویل خودروهای دوگانه سوز رفع شود.
صفری افزود : در شورای عالی فروش مصوب کردیم که در خودروهای دوگانه سوز که مشکل تحویل داریم به مشتریان اطلاع رسانی شود که اگر خواهان این خودرو هستند چه مدت باید منتظر باشند یا خودرو جایگزین دریافت کنند.
وی گفت : در خدمات پس از فروش هم ما شکایات داریم که بخشی از ان بر می گردد به حوزه نمایندگی ها ، ما حدود 700 نمایندگی داریم که از بخش خصوصی هستند ولی بعنوان نماینده خدمات پس از فروش سایپا اقدام به ارائه خدمات خودرویی می کنند ، بعضا مشتری با مشکلاتی مواجه می شود که قیمت یا کیفیت خدمات مناسب نیست و ما در مرکز امور مشتریان این مسائل را پیگیری می کنیم.
صفری با بیان اینکه تا پیش از ایجاد مرکز امور مشتریان ، با تعدد کانال های ارتباطی مواجه بودیم ، افزود : با ایجاد امور مشتریان ، مشتری و تمام سازمانهای نظارتی فقط با این مرکز در تماس هستند ، مهمترین ویژگی این مرکز این است که با واحد فروش ، خدمات پس از فروش ، پارس خودرو و زامیاد مرتبط هستیم و در زمان معینی از انها پاسخ می خواهیم تا به اطلاع مشتری یا نهاد نظارتی برسانیم.
وی درباره خواب خودرو در نمایندگی های سایپا هم گفت : با مجموعه فعالیتی که در گروه خودروسازی سایپا در حال انجام است امیدواریم بحث خواب خودرو به صفر برسد.
صفری افزود : ما به عنوان نماینده مشتری در کل گروه پیگیر حقوق و منافع مشتری هستیم و وظیفه ما پیگیری و صیانت از حقوق مشتری است ، مرکز امور مشتریان را سخنگو و مدافع حقوق مشتری می دانیم و اعتقاد مدیریت ارشد گروه هم همین است.
وی درباره کاهش زمان گارانتی خودروها از 5 سال به 2 سال گفت : این 2 سال حداقل است ولی بعضا داشتیم که خودروهای ما زمان بالاتری را برای گارانتی ارائه می کردند ، خودروساز تا 10 سال خدمات مورد نیاز را ارائه می کند ضمن اینکه علت کاهش گارانتی درخواست خودروسازان نبوده بلکه کار کارشناسی بوده است.
صفری افزود : هدف خودروسازان حرکت به سمت گارانتی بالاتر است و این 2 سال زمان حداقلی و الزام قانونی است ولی قطعا با توجه به رقابتی بودن بازار زمان گارانتی رو به افزایش خواهد بود.
من خودرو با تحویل فوری 6ماهه داشتم که بعد از 1سال و 2ماه تحویل نشد
دادم هنوز ماشین و تحویل ندادن
پراید 111 نقدی تحویل فوری حد اکثر 30 روزه هم با تاخیر تحویل داده میشه یا خیر؟
اگه کسی این اواخر تجربه ایی داره بگه ممنون
واقعا انصاف نیست که پول مردم رو بخوابانید و زمان مشخصی برای تحویل خودروهای با کیفیت پایین مشخص نکنید کمی وجدان داشته باشید سرمایه مردم و اعصابشان رو به بازی نگیرید و کمی مشتری مدار باشید
واقعا بدتر از این نمیشه رفتار کرد که ایران خودرو و سایپا با مشتریان رفتار میکنن
هنوز خبری از فاکتور نیس
کسی اگه تحویل گرفته لطف کنه اطلاع بده
نیست
تاحالا دعوتنامه نیومده