تقدیر و تشکر از " ف - ه " در BBC
باله ی " ف - ه " در محضر بهائیان! + فیلم
پس از حضور " ف - ه " در جمع فرقه ضاله بهائیت ، در بی بی سی از این اقدام تشکر و قدردانی شد و ابراز امیدواری شد که این قبیل اقدامات ادامه یابد .
به گزارش
سرویس فضای مجازی خبرگزاری صدا و سیما ؛
پس از حضور
" ف - ه " در جمع فرقه ضاله بهائیان ، در بی بی سی از این اقدام تشکر و قدردانی شد و ابراز امیدواری شد که این قبیل اقدامات ادامه یابد . در این برنامه اقدام
" ف - ه " از عوامل
" تقویت روح فرقه بهائیت "شمرده شده و ایشان از جمله
"اشخاص والای "(!) مورد توجه این فرقه شناخته شد .
( مبارک است انشاء الله )
در این رابطه می توان به تحلیل و چرایی این اقدام به اختصار پرداخت .
دیدار فائزه هاشمی و چند زندانی سابق با فریبا کمال آبادی، از رهبران فرقه ضاله بهائیت، به مناقشهای رسانهای دامن زده است. نقشِ، به تعبیر رسانههای بیگانه «آوانگارد» فائزه هاشمی، به عنوان عضوی از خانواده هاشمی رفسنجانی، در این ماجرا سمت و سوی متفاوتی به تحلیلهای رسانهای داده است. تحلیلهای بیگانه در این باره، عمدتا در سه سطح قابل طبقه بندی است: آنچه که به فرقه ضاله بهائیت در ایران مربوط می شود؛ تحولی که به گفتمانِ فعالان مدنی در رابطه با پدیده ها و رویدادهایی از این دست نسبت داده می شود؛ رویکرد جمهوری اسلامی به منزلت و حقوق شهروندانی که به نوعی در درون یک اقلیت تعریف میشوند.
در رابطه با فرقه ضاله بهائیت، در فضای تبلیغی بیگانه، تلاش گستردهای برای تطهیر اعتقادی و سیاسی پیروان این فرقه دیده میشود؛ تلاشی که گستره وسیعی از مشروعیت بخشی اعتقادی تا مظلوم نمایی اجتماعی را در برمیگیرد. به تعبیر دیگر، از یک سو، برای پیروان این فرقه در قالب مفهوم «اقلیت دینی» هویتسازی می شود تا بهائیان ایرانی در مقایسه با پیروان ادیان یهود، مسیحیت و زرتشت مشمول تبعیضی مذهبی انگاشته شوند؛ از دیگر سوی، به محرومیت گسترده پیروان این فرقه از حقوق مدنی خود اشاره میشود. در پس این تصویرسازی رسانهای؛ چهرهای مظلوم و آسیبدیده از بهائیان ایرانی ترسیم می شود که مستلزم تفقدی عاجل است.
در رابطه با، به اصطلاح، رویکرد فعالان و جریانهای مدنی به مقولاتی از این دست، رسانههای بیگانه از تحولی گفتمانی سخن می گویند که شاکله آن را عبور از «ایدئولوژی» به «اخلاق انسانی» تشکیل میدهد. براین اساس، پیش از این اگر سوگیریها و گرایشهای ایدئولوژیک مختلف، جریانها وفعالان مدنی را از یکدیگر جدا میساخت، اینک مفهوم مشترک «اخلاق انسانی» و «حقوق بشر» بستر مشترکی برای فعالیت حتی گروهها و جریانهای غیرهمسو فراهم آورده است. بدین ترتیب، بیگانه از جبهه فکری مشترکی سخن می گوید که فعالان مدنی، دولت های غربی، نهادهای حقوق بشری بین المللی و جامعهی در حالِ تحولِ ایرانی برای تحقق اهدافی انسانی کنار هم نشانده است!! نکته قابل تامل اینکه، در فضای تبلیغی بیگانه تلاش می شود برای این جبهه متکایی از فقه و شریعت دست و پا شود تا دامن اش از دینستیزی مبرا باشد. استناد به دیدگاه های شاذی که منزلتی مدنی برای بهائیان قایل است در همین راستا معنا و مفهوم می یابد.