پرسپولیس را با مشارکت هواداران اداره میکنیم؛
طاهری: وقتی بازی در کنترل ما نیست نباید پاسخگو باشیم
سرپرست باشگاه پرسپولیس گفت: وقتی بازیها را ما برگزار نمیکنیم و هیچ چیز در کنترل ما نیست، بیانصافی است که پرسپولیس و هوادارانش را پاسخگو بدانند.
به گزارش
خبرگزاری صداوسیما؛ علی اکبر طاهری سرپرست باشگاه پرسپولیس افزود: شرایط سخت است ولی پرسپولیس با هوادارانش از پس کارهای دشوار بر میآید. وضعیت تیم با توجه به شرایطی که داریم رو به بهبود است. کاری که کادر فنی انجام داده و زحمتی که بچهها کشیدهاند پیش از این اثر خودش را نشان داد اما در این مقطع به دلایلی نتایج لازم را نگرفتیم ولی به یاری خدا در چند بازی آینده با نتایج خوبی که کسب خواهد شد، هواداران را شاد میکنیم.
وی افزود: برای موفقیت تیم، تمام اقدامهای لازم از سوی مدیریت باشگاه انجام شده است و امیدواریم با نتایج خوبی که اعضای تیم کسب میکنند هواداران در آستانه سال جدید شاد شوند و خوشحالی اصلی آنها را در پایان فصل شاهد باشیم. از هواداران هم انتظار ادامه حمایتها را داریم. بویژه در بازی با صبا برای اینکه حضوری موفق داشته باشیم. آنها یار و یاور اصلی ما هستند. به طور قطع هواداران تاکنون پشتیبان تیم بودند. آنها چه با حضورشان در ورزشگاه و چه با حمایتهای دیگر خود به پرسپولیس کمک کردند.
طاهری ادامه داد: کمکهای هواداران به یک یا دو موضوع ختم نمیشود. از حضور آنها در ورزشگاهها شروع میشود و تا حمایتهای فکری، تشکیلاتی، کاری و مالی ادامه مییابد. عزیزان زیادی میآیند و داوطلبانه برای کمک اعلام آمادگی میکنند. همین حرکت سامانه 3090 یکی از فعالیتهای خودجوش هواداران بود که با حضور خودشان به شکل مادی و معنوی از تیم حمایت کردند. جدا از هواداران عام، هواداران خاصی هم داریم. آنها در مقاطع مختلف به کمک باشگاه محبوب خود میآیند. در ابتدای فصل با یک صحبت ما، هواداران زیادی برای کمک داوطلب شدند. پس از آن مدل کنونی که همان سامانه 3090 بود را ارائه کردیم. البته دریافتیهای ما از طریق این سامانه براساس یک سیکل کاری و قانونی وارد جریان مالی باشگاه میشود.
سرپرست باشگاه پرسپولیس خاطرنشان کرد: البته نیازهای مالی پرسپولیس چه به جهت هزینههای جاری و چه به جهت بار مالی بر جای مانده از گذشته و احکام ناشی از شکایتها بسیار زیاد است. به عنوان نمونه همین چندی پیش مورد ممدوتال تا مرز کسر امتیاز نزدیک شده بود که آن را حل کردیم. اخیرا هم پرونده ولاتکو میرفت که وارد بحث کسر 6 امتیاز شود که از آن هم جلوگیری شد. معمولا تلاش ما این است که در چنین مواردی هواداران درگیر اخبار اینچنینی نشوند که باعث نگرانی آنها شود ولی مشکلات بسیار هستند که در مواجهه با بعضی از آنها برخی از هواداران عزیز و خاص با کمکهای خود به یاری پرسپولیس شتافتند.
علی اکبر طاهری تصریح کرد: به عنوان یک نمونه باید از آقای حسین هدایتی یاد کنم. چندی پیش در یکی از بازیها در ورزشگاه با هم صحبت میکردیم. با توجه به اینکه آنجا هم پیگیر امور باشگاه و یکی از پروندهها بودم، متوجه موضوع شدند و پرسیدند که چطور میخواهید پول لازم را تهیه کنید، پس از آن چند باری جلسه داشتیم که در نهایت خود ایشان ورود کرد و در همین ارتباط اخیرا در یک مورد دویست میلیون تومان به حساب باشگاه واریز کردند. شاید او راضی نباشند که این موضوع را مطرح کرده و اسمشان را ببرم اما من گفتم تا هواداران بدانند افرادی هم اینگونه میآیند که چه از نظر مالی و چه از جهات دیگر برای پیشبرد کارها تسهیلاتی را برای باشگاه و تیم فراهم میکنند. کاری که ما کردیم این است که کمکها و حمایتهای هواداران را نظاممند و قانونمند کنیم، به شکلی که شفاف باشد و باعث حاشیه نشود. همچنین تلاش زیادی صورت گرفته است تا پیکره باشگاه به سازماندهی خوبی رسیده و امور به صورت سیستمی و تشکیلاتی انجام شود.
سرپرست باشگاه پرسپولیس ادامه داد: از سوی دیگر پرسپولیس با این هواداران بزرگتر از آن است که در این حد باقی بماند و در این راستا با حمایتهای وزارت ورزش در اندیشه توسعه امکانات هستیم. در این مسیر ورزشگاه شهید کاظمی را در اختیار گرفتیم که بابت این مساله بار دیگر باید از شورای شهر و شهرداری تهران تقدیر کنیم. البته برای راهاندازی تاسیسات، بخش اداری و چمن این مجموعه باید هزینه شود که در توان باشگاه نیست. پس به این منظور هم باید نسبت به جذب کمکها و حمایتهای بخشهای مختلف بپردازیم که در این ارتباط هم اقدام شده است.