افزایش 1 درصدی بودجه رسانه ملی در سال آینده
ضرورت گسترش ارتباط دو سویه با سایر رسانهها
مدیرکل روابط عمومی رسانه ملی گفت: تمام تلاش مان این است که بتوانیم ارتباطی دوسویه را با رسانه ها داشته باشیم.
به گزارش خبرنگار
خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی رسانه ملی؛ داود نعمتی انارکی در نشست خبری گفت: جنس فعالیت های
روابط عمومی و رسانه ها یکی است و امید است سال آینده بیشتر بتوانیم با دیگر رسانه ها تعامل داشته باشیم.
مدیرکل روابط عمومی رسانه ملی افزود: تمام تلاش مان این است که بتوانیم ارتباطی دوسویه را با رسانه ها داشته باشیم و اخبار سازمان را در سطحی وسیع و گسترده برای اطلاع مردم در اختیار رسانه ها قرار دهیم.
وی ابراز امیدواری کرد که با اطلاع رسانی دقیق بتوانیم شرایطی را فراهم کنیم تا مردم عزیز با برنامه ریزی مناسب بتوانند برنامه های مورد نظر خود را ببینند و بشنوند.
مدیر کل روابط عمومی صدا و سیما در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره اظهارات اخیر دکتر نوبخت سخنگوی دولت که در خصوص بودجه رسانه ملی و موارد دیگر مانند یک جانبه نگری رسانه بیان کرده اند گفت: اظهارات ایشان نوعی فرافکنی است.
وی افزود: ای کاش ایشان به جای این فرافکنی و بیان عباراتی مانند سفره دل پر خونم را در مورد صدا و سیما باز نکنم و اینکه صددرصد اعتبارات صدا و سیما پرداخت شده است، به بیان واقعیت های مربوط به بودجه صدا و سیما می پرداختند.
نعمتی گفت: ادعای جناب دکتر نوبخت در خصوص پرداخت کامل اعتبارات صدا وسیما در سال 94 صرفا در خصوص بودجه جاری سازمان است، ولی باید به صراحت بگویم دو سوم رقم بودجه عمرانی رسانه ملی تاکنون پرداخت نشده و همین موضوع باعث شده است که انجام پروژه های عمرانی متوقف شود.
مدیر کل روابط عمومی صدا و سیما درباره بخش دیگری از اظهارات دکتر نوبخت که گفته بود، میزان بودجه سال 95 رسانه ملی از سال 94 بیشتر هم شده است افزود: واقعا چنین موضوعی تحقق نیافته است و آمار و ارقام نشان می دهد که افزایش بودجه صداوسیما برای سال 95 تنها یک درصد بوده است، در حالی که بودجه دیگر دستگاه های فرهنگی بین 30 تا 40 درصد رشد را نشان می دهد.
نعمتی یادآو شد: با توجه به افزایش 12 درصدی حقوق و مزایا، در واقع کمک دولت به رسانه ملی کاهش نیز داشته است.
مدیر کل روابط عمومی صدا و سیما در ادامه با بیان این نکته که دولت، رسانه ملی را موظف کرده است بیش از 50 درصد نیاز مالی خود را درآمدزایی داشته باشد گفت: رسانه برای تحقق آن به موضوع مزایده آگهی ها می پردازد و برنده مزایده نیز مشخص میشود، اما می بینیم که فشارها به بانک ها آغاز می شود که خود را از این موضوع کنار بکشند و این طرح را به شکست می کشانند.
وی تصریح کرد: با این وضعیتی که برای رسانه پیش آمده است باید اظهار کرد که سفره دل صدا و سیما پر از خون است که هنوز گوشه ای از آن بیان نشده است.
مدیرکل روابط عمومی رسانه ملی درباره عملکرد صدا و سیما در ایام تصویب برجام و مذاکرات هسته ای گفت: میزان پرداختن به موضوع برجام از نگاه موافقان و مخالفان آن، بارها در گزارش های مختلف و با ذکر دقیق آمار و جزئیات و نام برنامه ها اعلام شده است، آماری که نشان از پرداختن حدود 2 برابری به نظرات موافقان برجام داشته است و در این خصوص مردم بهترین داور محسوب می شوند که فارغ از هرگونه سیاسی کاری به ارزیابی منصفانه عملکرد رسانه می پردازند.
نعمتی افزود: تلاش رسانه ملی در موضوعات مختلف مرتبط با دولت، همراهی و همدلی است و حضور مسئولان محترم سازمان ها و وزارتخانه ها در برنامه های مختلف و تشریح عملکرد آن ها نشان از این همراهی دارد و اگر انتقادی نیز در برخی برنامه ها نسبت به برخی عملکردها می شود، منبعث از وظیفه ذاتی رسانه در پرداخت دقیق به موضوعات است، همانطور که رسانه های مختلف نیز نسبت به عملکرد رسانه ملی بعضا نقد حرفه ای و نه تخریبی دارند و از سوی رسانه ملی و مدیران مورد توجه قرار می گیرد.
وی اظهار امیدواری کرد که روابط عمومی صدا و سیما بتواند برای سال 95 ارتباط منطقی تری را با اصحاب رسانه ها داشته باشد و پاسخگوی نیازهای خبری آن ها باشد.