کسب و کار اینترنتی به سمت حسگرهای زیستی پیش می رود
کسب و کارهای اینترنتی از سطح شبکه های اجتماعی مبتنی بر گوشی تلفن همراه فراتر می رود و در آینده وارد حسگرهای زیستی خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، محسن ارژنگی متخصص کارآفرینی الکترونیکی و اینترنتی اظهار داشت: اقتصاد به معنی ایجاد هماهنگی و تراز میان طرفهای عرضه و تقاضای یک محصول اعم از کالا و خدمت است که با توسعه فضاهای مجازی و بسترهای اینترنتی این فعالیتها یعنی بازاریابی و بازار سازی برای تولید در فضای مجازی هم گسترش یافته است و رقابت در این عرصه بسیار شدیدتر است .
وی افزود: برای موفقیت در کسب و کار اینترنتی هر روز خلاقیتها و نوآوریهای جدیدی شکل می گیرد و امروزه شبکه های اجتماعی بستر خوبی برای معرفی کالاها و خدمات است.
ارژنگی در مصاحبه با رادیو اقتصاد گفت: پیش بینی می شود در آینده همه فعالیتهایی که در بستر اینترنت شکل می گیرد به سمت استفاده از حسگرهای زیستی پیش برود و از انتقال فله ای داده ها پرهیز خواهد شد و ضمن کاهش کاربرد کلمات و واژه ها از تصاویر و صدا ها متناسب با مختصات روانی و روحی مخاطب استفاده خواهد شد به معنی که هر پیامی را نمی توان در هر زمانی منتقل کرد بلکه باید دید گیرنده پیام چه موقعیت و ویژگی روحی و روانی دارد و متناسب با آن ویژگیها پیام ویژه ای را نیز منتقل خواهد کرد.
وی افزود: در آینده برای تبلیغات و بازار یابی اینترنتی از ویدئوها بیشتر استفاده خواهد شد و باید حجم مقالات و نوشته تا حد ممکن کاهش یابد.
بنابراین گزارش استفاده از فناوری و دانش روز در روابط عمومی ضروری است و امروزه مشاغل دانش بنیان عامل تحولند.
باید دنبال استفاده از فنآوری و دانش نوین در کار خود باشید و بدانید جهان آینده دنیای فنآوری است و دیگر نمی توانیم با فیلتر کردن سایت های مجازی از تبادل اطلاعات جلوگیری کنیم.
وقتی جهان از بازاریابی الکترونیک استفاده می کند ما هم باید کسب و کار نوین را بشناسیم و بدانیم جهان به کدام سو می رود و با رصد همه تحولات داخلی و جهانی خود را با آن هماهنگ کنیم.
باید به سمت نوآوری و ابتکار و خلاقیت حرکت کنیم و بدانیم در آینده هر کس به میزان درک و فهم خود از شرایط موجود میتواند موفق باشد و به اقتصاد و کسب و کار خود رونق دهد.
باید ایده های نوین خود را پرورش دهیم و عوامل تغییر در جهان را بدانیم و تکنولوژی را در مسیر تجارت بکار گیریم تا تغییر وتحول ایجاد شود.
در عصر حاضر بازاریابی و پیدا کردن مشتری از میان انبوه مردم توسط نرم افزارهای هوشمند صورت می گیرد و روابط عمومی ها باید با این علم آشنا باشند و در مواقع لازم از آن استفاده کنند.
امروز رقابت اصلی در بازاریابی جهانی است و باید دانش فعالان حوزه روابط عمومی بالا برود و پاسخگویی برخط و سایر شیوه های مدرن را برای تقویت ارتباط با مخاطب در برنامه ها اجرایی کنند.